بینالود - بهار 94

بر .

برای صعود بهاره قله بینالود رو انتخاب کردیم که یکی از زیبا ترین قله های این منطقه هست، مخصوصا در این فصل که علاوه بر زیبایی های بی نظیر طبیعت بینالود، چشمه سارهای فراوانش کوهنوردان رو از حمل آب اضافه بی نیاز میکنه!!!

به همراه گروهی 5 نفره از بیرجند عازم نیشابور شدیم و دوستان جدیدی از مشهد در آنجا به جمع ما اضافه شدند.
و به معنای واقعی در کنار دوستان عزیزمون خوش گذروندیم Smile

بینالود واقعا زیباست ...

صبح روز اول
به سمت عیش آباد ، صومعه ، کتل نردبان

نیشابور

مقدار بارندگی زیاد بود و رودخونه حسابی راه افتاده و جاده رو با خودش برده بود. طبیعت راه خودش رو پیدا کرده بود. شاید یک ساعتی تا پای کتل نردبان پیاده روی کردیم.

در راه ، وقتی هنوز به کتل نرسیده بودیم با عشایر مهربانی برخورد کردیم Smile

عشایر

البته سگ بسیار وظیفه شناس گله اونها زودتر به استقبالمون اومد و  تیم ما رو بیگانه دیده و حمله کرد. اگه چوپانش اون نزدیکی نبود ، حتما اتفاق ناگواری رخ میداد!

کتل نردبان

آبشار

بینالود

ظهر رسیدیم به پناهگاه. کلا خالی بود. طبقه بالا رو پر کردیم

کمپ بینالود

اتفاق ناخوشایندی که افتاد ، این بود که نزدیک غروب تیمی رسید و پایین رو اشغال کرد. کم کم پناهگاه شلوغ شد و ما که داشتیم شام میخوردیم ، بوی سیگار حس کردیم. گروهی طبقه پایین در حال سیگار کشیدن در داخل پناهگاه بودن. تذکر ها جواب نداد و کار از سیگار به چیزهای دیگه هم کشید. حتی صحبت های همشهری هاشون هم بی فایده بود. ما هم چادرامون رو برداشتیم و کمی پایین تر از پناهگاه کمپ برپا کردیم.

کوهنوردی

روز دوم با خیال راحت از خواب بیدار شدیم و به سمت قله رفتیم. هدف صرفا صعود نبود و از تمام زیبایی های مسیر استفاده میکردیم.
کوهنورد

خراشادی

قله زیبای بینالود با چشم انداز های فوق العاده ای به اطراف داشت و البته کیک تولد و سورپرایز من...!

اصلا فکرش رو هم نمیکردم که مهشید سر قله همچین جشن تولدی برام بگیره. حسابی غافلگیر شدم Smile

برگشت به سوی کمپ
و چشمه های آب زلال و خنک که دیدنش خستگی رو از تن به در میکنه

سمت راست تصویر "پناهگاه دو شهید" بینالود و سمت چپ تصویر و کمی پایین تر کمپ ما

چادر نامرئی پادشاه !
برای دو تا از بچه ها تو چادر ها جا نبود و با باتون و طناب و روکش یکی از چادر ها ، دوستان چادر جدیدی ساختن.
ایشون هم آقا جواد گل هستن ;)

کوهنوردی

و روز سوم در حال برگشت از کمپ ...